Blog do wynajęcia Blog do wynajęcia Blog do wynajęcia

1.01.2011

Krok I Programu Wspólnoty AA


„Przyznaliśmy, że jesteśmy bezsilni wobec alkoholu, że przestaliśmy kierować własnym życiem”.

We admitted we were powerless over alcohol—that our lives had become unmanageable.

1. Co uważam za swoje dno?
2. Czy zaufanie sobie jest bezwzględną przeszkodą w rozgrywce z alkoholem?
3. Jakie sprawy zawaliłem przez alkohol?
4. Jak przygotowywałem się do picia?
5. Czy umiałem pić kontrolowanie?
6. Czy były takie działania, które trudno mi było wykonywać bez alkoholu?
7. Czy miałem komfort picia?
8. Cztery możliwości dla alkoholika: śmierć, więzienie, obłęd, trzeźwość. Które możliwości mnie dotyczyły?
9. Choroba ciała, umysłu, ducha. Czy mam tego świadomość?
10. Czy bezsilność jest fundamentem trzeźwości, jak to rozumiem?
11. Żyję tu i teraz, czy rozpamiętuję przeszłość lub projektuję przyszłość?
12. Czy na pewno jestem alkoholikiem?
13. Czy przed uzależnieniem kierowałem swoim życiem? Czy kieruję nim teraz?
14. Czy jestem bezsilny wobec swojej choroby alkoholowej?
15. Bezsilność, a bezradność – czy rozumiem różnicę i jej znaczenie?
16. Jak „Modlitwa o pogodę ducha” wiąże się z istotą Kroku Pierwszego?
17. Czy bezsilny jestem tylko i wyłącznie wobec alkoholu?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz